В Україні хочуть запровадити поіменне відстежування міжнародних посилок — правку внесли до законопроєктів щодо повернення ліміту 150 євро на безмитне ввезення

0

В Україні хочуть запровадити поіменне відстежування міжнародних посилок — правку внесли до законопроєктів щодо повернення ліміту 150 євро на безмитне ввезення

В Україні хочуть запровадити поіменне відстежування міжнародних посилок — правку внесли до законопроєктів щодо повернення ліміту 150 євро на безмитне ввезення

«Нова пошта» висловила свою позицію щодо законопроєкту № 4279 зі змінами до Митного кодексу України — лідер логістичного ринку зауважив, що прийняття окремих положень якого може вкрай негативно вплинути на ринок міжнародної доставки.

На початку року Рада попередньо ухвалила зміни до митного та податкового кодексів — законопроєкти 4278 та 4279 передбачають повернення ліміту 150 євро на безподаткове ввезення інтернет-покупок та електронне декларування посилок. Детальніше про законодавчі ініціативи можна прочитати тут. Наразі їх готують до другого читання.

У «Нові пошті» в цілому підтримують законодавчі ініціативи, за винятком однієї правки, яка була внесена вже після того, як текст законопроєкту був узгоджений між усіма сторонами, під час попереднього публічного обговорення. Мова йде про ось цю норму, яка передбачає впровадження зобов’язань для операторів поштового зв’язку та логістичної доставки зі збору копій паспортів та ідентифікаційних кодів отримувачів посилок.

В Україні хочуть запровадити поіменне відстежування міжнародних посилок — правку внесли до законопроєктів щодо повернення ліміту 150 євро на безмитне ввезення
Фрагмент тексту із законопроєкту № 4279 до другого читання

Цієї правкою передбачено, що всі одержувачі міжнародних експрес та поштових відправлень мають обов’язково зазначати інформацію про так званий ідентифікаційний код одержувачів відправлень або серію та номер паспорта. Точніше кажучи, автори законопроєкту хочуть покласти цей обов’язок на експрес-перевізників та поштових операторів.

У «Новій пошті» зауважують, що ці дані є лише в одержувачів, а сама правка не узгоджується із законодавством України про захист персональних даних.

«Це нововведення призведе до того, що значна кількість одержувачів просто відмовиться надавати свій ідентифікаційний код або паспорт, а це — до скупчення тисяч відправлень на складах перевізників, які ми просто не зможемо обробити та видати клієнтам.

Тотальний контроль у вигляді поіменного відстежування покупок кожного окремого громадянина призведе лише до тінізації цього ринку та перетікання потоків цих товарів у сірі та чорні схеми. Ця норма забирає можливість в українців купувати на міжнародних e-commerce майданчиках»

«Нова пошта»

Раніше таку ж позицію стосовно цієї правки зайняли інші ключові поштові оператори, зокрема «Укрпошта» та DHL Express Ukraine. Представники компаній розкритикували саме цю норму та виступили проти її прийняття.

«Вимога всім операторам міжнародної доставки запитувати у отримувача номер паспорта або ідентифікаційного коду щоразу під час вручення посилки, щоб потім передавати цю інформацію до митниці, не вирішить завдання боротьби з контрабандою. У вантажоперевезеннях всіх типів товарів до України на міжнародні відправлення поштових операторів та експрес-операторів (замовлення фіз. осіб) за вагою припадає лише приблизно 2%. Ці посилки оглядають через рентгени на митниці, і кількість затриманих посилок дуже маленька. Приблизно 98% — це не посилковий формат. Саме там зосереджені контрабандні перевезення,

«Укрпошта»

CEO DHL Express в Україні Вадим Сидорук наголосив, що наразі у компанії DHL немає кодів ІПН у товаросупровідних документах.

«Весь вантаж, починаючи з нуля, нам доведеться розміщувати на митний склад, зв’язуватися з кожним отримувачем і просити надіслати нам його код ІПН. Це призведе до дуже великої затримки в оформленні, збільшення термінів доставки вантажів нашим клієнтам, необхідності збільшувати розміри митних складів та суттєвого набору додаткового персоналу»